Εκδηλώσεις

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΣΕΝ/JA GREECE

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 2013  …

Περισσότερα

Συνεργασίες

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

1) Υπουργείο Παιδείας To Σωματείο «Επιχειρηματικότητα Νέων» έχει συνάψει Σύμφωνο Συνεργασίας με το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευ…

Περισσότερα

Αποτελέσματα Διαγωνισμών

Αποτελέσματα 1ης φάσης διαγωνισμού “Κοινωνικής Καινοτομίας” Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση αξιολόγησης του Διαγωνισμού Κοινωνικής Καινοτομίας (SIR)….

Περισσότερα

Προγράμματα Γυμνασίου

Για μαθητές γυμνασίου συστήνονται τρία διαφορετικά προγράμματα που αναπτύσσονται σε κύκλους μαθημάτων και που αφορούν στην οικονομία, στην αγορά και στις επιχειρήσεις:

Κάθε πρόγραμμα απαιτεί 6 – 8 ώρες (1 ώρα την εβδομάδα) Δεν είναι αναγκαίο να υλοποιηθούν και οι τρεις ενότητες,  διότι κάθε ενότητα είναι αυτοτελής.

Επιπλέον στα προγράμματα γυμνασίου συμπεριλαμβάνεται το πρόγραμμα μαθητικής επίσκεψης «Στη σκιά ενός στελέχους», κατά το οποίο οι μαθητές υλοποιούν επίσκεψη σε διάφορες επιχειρήσεις.

Βασικοί συντελεστές του κάθε εκπαιδευτικού προγράμματος είναι:

  • ο εκπαιδευτικός, ο οποίος επιλέγει να στηρίξει το πρόγραμμα
  • το στέλεχος επιχείρησης, που συμμετέχει εθελοντικά στην υλοποίηση του προγράμματος.

Έτσι δημιουργείται ένα δίδυμο, το οποίο κάθε εβδομάδα, για έξι περίπου εβδομάδες, γεφυρώνει τη σχολική αίθουσα με τον κόσμο της εργασίας. Ο σύμβουλος/εθελοντής σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό, κατευθύνει τις συζητήσεις, μοιράζεται τις γνώσεις και τις εμπειρίες του με τα παιδιά και φέρνει τον κόσμο της επιχείρησης στην τάξη.

Ο εκπαιδευτικός, σε συνεργασία με τον σύμβουλο, προσαρμόζει το πρόγραμμα στις ανάγκες των μαθητών, οργανώνει δραστηριότητες και πραγματοποιεί επισκέψεις σε γειτονική με το σχολείο επιχείρηση.

Ο τρόπος εφαρμογής του διδακτικού υλικού εναλλάσσεται μεταξύ:

  • θεωρίας (ο σύμβουλος και ο εκπαιδευτικός διασαφηνίζουν με παραδείγματα τους οικονομικούς όρους)
  • και ομαδικής ή ατομικής δραστηριότητας (τα παιδιά συνεργάζονται σε μικρές ομάδες με σκοπό π.χ. να παρουσιάσουν τον προσωπικό τους προϋπολογισμό ή το βιογραφικό τους σημείωμα).

1) Οικονομία και Εγώ

2) Μία επιχείρηση σε δράση

3) Παγκόσμια Αγορά

Το Πρόγραμμα αυτό βοηθά τους μαθητές να κατανοήσουν πώς είναι συνδεδεμένοι, μέσω του διεθνούς εμπορίου, με τους ανθρώπους και τους πολιτισμούς όλου του κόσμου. Το πρόγραμμα αρχίζει εξετάζοντας τους πόρους που διαθέτουν μερικά επιλεγμένα κράτη, και τον τρόπο που αυτοί συμβάλλουν στην κουλτούρα, το κράτος, και το οικονομικό σύστημα. Στην συνέχεια, παρουσιάζονται τα οφέλη του διεθνούς εμπορίου καν η σημασία των διεθνών οικονομικών ζητημάτων.

Δραστηριότητα Στόχοι Κύριες Έννοιες και Ικανότητες
Τι είναι επίκαιρο Οι μαθητές μαθαίνουν τι είναι οι αγορές και με ποιο τρόπο επηρεάζουν τα κράτη σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
  • Διεθνές εμπόριο
  • Αγορά
  • Επιλογή, αγαθά, υπηρεσίες, προσφορά και ζήτηση
Προστιθέμενη Αξία Οι μαθητές εξετάζουν τα στάδια της διαδικασίας παραγωγής, που προσθέτουν αξία σε ένα προϊόν, και συζητούν τα οφέλη της επιλογής ενός κράτους αντί κάποιου άλλου για την παραγωγή.
  • Απόλυτο πλεονέκτημα
  • Συγκριτικό πλεονέκτημα
  • Ερμηνεία του χάρτη
  • Έρευνα
Παιχνίδι: «Το Εμπόριο Συμφέρει» Μέσω παιχνιδιού, οι μαθητές μαθαίνουν τι αγαθά και υπηρεσίες οι άνθρωποι ανταλλάσουν στις διεθνές αγορές.
  • Εισαγωγές, εξαγωγές
  • Εμπόριο
  • Κριτική σκέψη
Ανακάλυψε τον Πόρο Οι μαθητές ανακαλύπτουν σημαντικούς ανθρώπινους, χρηματοοικονομικούς, και φυσικούς πόρους, και εξετάζουν τον συσχετισμό πόρων-παραγωγής για ένα κράτος.
  • Παρουσιάσεις και αναφορές
  • Ομαδική εργασία.
  • Η χρήση του χάρτη
Το Απομονωμένο Νησί Οι μαθητές μαθαίνουν πώς οι περιορισμένοι πόροι αναγκάζουν τους ανθρώπους σε όλες τις κοινωνίες να κάνουν βασικές οικονομικές επιλογές.
  • Οι πόροι είναι περιορισμένοι
  • Τα οικονομικά συστήματα
  • Η ανάληψη ρόλων
Το Διεθνές Εμπορικό Πλεονέκτημα Οι μαθητές αναλαμβάνουν τον ρόλο μιας βιομηχανίας που θέλει να προσδιορίσει σε ποια χώρα θα παράγει τα προϊόντα και θα προσφέρει τις υπηρεσίες της. Οι μαθητές κατανοούν πώς το διεθνές εμπόριο ωφελεί όλους.
  • Παραγωγικότητα
  • Αγορές
  • Η ανάλυση πληροφοριών
Εμπόδια στο Εμπόριο Οι μαθητές συζητούν τα οφέλη και τις συνέπειες των εμποδίων στο εμπόριο.
  • Δασμοί και τέλη
  • Εμπόδια στο εμπόριο
Το Συνάλλαγμα Οι μαθητές μαθαίνουν να ανταλλάσουν δραχμές ή ευρώ με διάφορα νομίσματα και κάνουν αγορές σε ένα υποθετικό διεθνές ταξίδι.
  • Νομίσματα
  • Ισοτιμία συναλλάγματος
  • Εμπόριο
Διεθνείς Θέσεις Εργασίας Οι μαθητές ανακαλύπτουν τις απαραίτητες ικανότητες, που απαιτούνται σε διάφορες θέσεις εργασίας σε μία διεθνή εταιρεία ποδηλάτων.
  • Κίνητρα
  • Αλληλοεξάρτηση
Περιβάλλον για Ανάπτυξη Οι μαθητές ανακαλύπτουν τον ρόλο που παίζουν ο ιδιωτικός τομέας και οι αγορές στην προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης και στον προσδιορισμό της διάθεσης των φυσικών πόρων.
  • Οικονομική Ανάπτυξη
  • Πόροι
  • Παρουσιάσεις και γραπτές εκθέσεις αναφοράς
  • Ομαδική εργασία

 

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΓΟΡΑ

4) Στη σκιά ενός στελέχους